25 Mart 2010 Perşembe

Dreambox DM-600PVR Uydu Receiver....




Evet sonunda paraya kırıp bir dreambox sahibi oldum. Dreambox genel olarak linux gömülü bir uydu receiver. Kısaca, kurcalamak isteyenler için küçük fonksiyonel, linux içeren her türlü takla atabilen, kart paylaşabilen, etherneti olan, envai çeşit uygulaması olan, orjinalinin yanında 1. kalite ve 2. kalite clon denilen kopya donanımı bile piyasada tutulan, hard disk takılabilen, kayıt yapılabilen, küçücük bir receiver. Şahsen uydudan hiç anlamasam bile bu cihazın çekiciliğine karşı koyamadım denilebilir.

Gerek cihaz hakkındaki övgü dolu yazılar, gerek Linux'a olan merakımdan dolayı seçimimi bu yönde kullandım. Evet memnun kaldığımı söyleyebilirim. Tabi daha öğrenecek çok şey var ama acelemiz yok.

Tamamiyle open source olan bu cihaz üzerinde çalışan onlarca farklı image üretilmiş.
Genel open source dünyası kuralları bu cihaz için de aynen geçerli. Performans olarak da gayet başarılı olan cihaz, zaten dünyada da çok tercih ediliyor.

Cihazın negatif sayılabilecek özellikleri arasında şunları sayabiliriz.
1) Bu cihaz için ilk kural internet bağlantınızın olması. Eğer internet bağlantınız yoksa kesinlikle başka bir marka tercih edin.
2) Bilgisayar ve network bilginizin olması cihaza sıcak bir başlangıç yapmanız açısından önemli. Eğer ben bilgisayardan hiç anlamam diyorsanız kesinlikle uzak durun derim.
3) Ben cihazları kurcalamak istemem, bozulur mozulur mazallah diyorsanız kesinlikle bu cihazdan uzak durun derim. Kesinlikle bozarsanız valla.

Gerisi yarın

Hiç yorum yok: