17 Ekim 2009 Cumartesi

Acronis True Image ile Pardus Image ini almak...

İş yerinde kullandığım Pardus tabanlı, Drupal Yüklü bilgisayarımın Acronis True Image 11 Home ile imajını almak isterken, hayal kırıklığına uğradım.
Her iki denememde de

"I-node corrupted (0x70012) "

gibi bir mesaj ile karşılaştım. Google amca bu mesajın dosya sisteminde bir hata oluştuğundan dolayı verebileceğinden bahsediyordu. Bende açtım Pardusumu, komut satırında "su" komutu ile root yetkilerini aldıktan sonra

"fdisk -l"

komutu ile partisyon ismime baktım ve

"fsck /dev/sda2"

komutu ile disk hatalarını düzelttim.

Bir sonraki açılışta Pardusun düzgün açıldığını gördükten sonra imaj alma operasyonuna sorunsuz olarak devam edebildim diye düşünürken
Acronis True Image Home 11 (2009) yine aynı hatayı verdi.

Google amca bu sefer de

This is a bug of Acronis True Image Home 2009.
This bug refers only to the new ext3 file system, which has i-node size equal to 256 bytes.
The new ext3 file system is included in the new Linux distributions such as Ubuntu 8.10, OpenSUSE 11.0, Mandriva Spring 2008 and others.


diyince ben de Acronis True Image 9.1 ile tekrar denedim ve evet imajı alabildi.

Artık yedeklerimi bu şekilde almayı planlıyorum.

Sevgi Saygı Linux

Hiç yorum yok: